λόξυγγας στο άφημα του συμπλέκτη με 1η ταχύτητα

Τι να κάνουμε αν συμβεί αυτό...

λόξυγγας στο άφημα του συμπλέκτη με 1η ταχύτητα

Δημοσίευσηαπό sokram » Τρί Σεπ 25, 2018 10:31 pm

Γειά σε όλους σας!
Έχω ενα Jazz με manual κιβώτιο του 2007 αγορασμένο πριν 1μιση χρόνο ως μεταχειρισμένο μετά απο πολύ ψάξιμο και έλεγχο σε μηχανικούς πριν το πάρω. Είχε 130000χλμ και τώρα έχει 145000χλμ, τα χιλιόμετρα απο όσο μπορούσα να διασταυρώσω απο service book και απο ελεγχο σε αντιπροσωπία ήταν σωστά.

Υπάρχει ένα πρόβλημα που παραμένει εδώ και ενάμιση χρόνο και θέλω να είμαι σίγουρος πριν προχωρήσω σε επίλυση.
Το πρόβλημα εμφανίζεται κατά το τράβηγμα του ποδιού απο το πεντάλ συμπλέκτη έχοντας βάλει 1η ταχύτητα. Οποιαδήποτε άλλη αλλαγή ταχύτητας γίνεται ομαλά. Όταν το αφήνω αργά, φυσιολογικά ή απότομα το αμάξι κλωτσάει σαν να έχει λόξυγγα οπότε προσπαθώ κάθε φορά να το αφήνω όοοσο πιοοο μαλακά μπορώ για να έχω ομαλή εκκίνηση. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται κάποιες φορές ένα τράνταγμα στον κινητήρα που είναι ακόμα κι αυτό ηπιότερο του “λόξυγγα”. Κάποιες φορές σε μεγάλο μποτιλιάρισμα δεν αφήνω καν τον συμπλέκτη κάνοντας διανύοντας απλά 4-5 μέτρα. Όταν δίνω περισσότερο γκάζι (περισσότερες στροφές) κατα το άφημα του συμπλέκτη δημιουργείται αρκετή ροπή και πάλι δεν εκκινεί το αμάξι ομαλά. Γενικά σε μποτιλιάρισμα μου είναι μεγάλο βάσανο. Κάποιες κρύες μέρες με βροχή και κίνηση ήταν πραγματικά αβάσταχτο...

Το παράδοξο είναι πως κάποιες μέρες/περιόδους το πρόβλημα αυτό εξαφανίζεται και το Jazz οδηγείται ομαλά οπουδήποτε, χωρίς να έχει γίνει κάποια παρέμβαση ή αλλαγή στον τρόπο οδήγησης!

Το πεντάλ συμπλέκτη είναι αρκετά σκληρό, ένας μηχανικός σε εξουσιοδοτημένο μου είπε οτι θέλει αλλαγή δίσκο-πλατώ, άλλος μηχανικός σε ανεξάρτητο συνεργείο μου είπε πως ο δίσκος είναι μια χαρα και θα είναι τα μπουζί (είχα αλλάξει όλα τα μπουζί με ngk απο το αρχικό service άρα δεν είναι αυτό) και ο μηχανικός με τον οποίο το ψάχνουμε μου είπε πως ο δίσκος είναι οκ αλλα το πλατώ φταίει για το σκληρό πεντάλ και πιθανότατα για τον “λόξυγγα” και τη δυσκολία στο άφημα του πεντάλ της 1ης (μόνο) ταχύτητας. Άλλη μια εκδοχή θα ήταν οι πολλαπλασιαστές που νόμιζα στην αρχή διαβάζοντας όλο (κυριολεκτικά) το φόρουμ αλλα και γι'αυτο μου φαίνεται περίεργο πως κάποιες περιόδους το Jazz λειτουργεί τελείως απροβλημάτιστα!

Υπάρχει άλλος με πρόβλημα στο άφημα του συμπλέκτη με 1η ταχύτητα?

Υπάρχει περίπτωση να είναι κάτι στο σαζμάν? Το ειδικό λάδι το έβαλα πριν 15000χλμ, ο προηγούμενος δεν μπορώ να γνωρίζω τί έκανε.

Τί να αλλάξω πρώτο δεδομένου οτι δίσκο πλατώ αλλάζεις με 350ε, πολλαπλασιαστές (4) με 300ε και σαζμαν δεν θέλω ακόμα να μάθω...

Ανυπομονώ για τυχόν βοήθεια, ευχαριστώ!
sokram
Member C Class
Member C Class
 
Δημοσιεύσεις: 3
Εγγραφή: Δευτ Απρ 24, 2017 12:15 pm

Re: λόξυγγας στο άφημα του συμπλέκτη με 1η ταχύτητα

Δημοσίευσηαπό pajoee » Παρ Σεπ 28, 2018 4:49 pm

Καλησπέρα,
Σε ποια περιοχή βρίσκεσαι? Μήπως είσαι κοντά σε κάποιο μέλος του jazz ώστε να τον πας μια βόλτα και να σχηματίσουμε ολοκληρωμένη εικόνα.
Πολλαπλασιαστές μάλλον δεν είναι. Αυτοί δημιουργουν πρόβλημα σε πιο ψηλές στροφές (1800). Και επιπλέον το κάνουν σε όλες τις ταχύτητες.
Για δίσκο πλατό τα 145κ χλμ είναι μάλλον λίγα εκτός αν τα έχει κάνει μέσα σε πόλη. Στο μηχανικό όμως κιβώτιο δεν υπάρχει νομίζω κάτι άλλο που θα μπορούσε να έχει πρόβλημα.
Αν ξεκινήσεις με 2η ταχύτητα στο κάνει?

Στάλθηκε από το Redmi Note 4 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Jazz 1.4 CVT Tempo, μοντέλο 2006.

Η ζωή δεν μετριέται από τον αριθμό των αναπνοών που παίρνουμε, αλλά από τις στιγμές που μας κόβουν την ανάσα.

keep dreaming until your dreams come true!
Άβαταρ μέλους
pajoee
Διαχειριστής
Διαχειριστής
 
Δημοσιεύσεις: 5736
Εγγραφή: Πέμ Ιαν 24, 2008 3:29 pm
Τοποθεσία: Κιάτο Κορινθίας

Re: λόξυγγας στο άφημα του συμπλέκτη με 1η ταχύτητα

Δημοσίευσηαπό sokram » Δευτ Οκτ 01, 2018 5:21 pm

Βρίσκομαι Αθήνα, Νέα Ερυθραία αλλα πάω παντού.
Αν είναι δισκος-πλατώ ή πολλαπλασιαστές πώς εξηγείται το οτι κάποιες φορές λειτουργεί ομαλά και απροβλημάτιστα?
Επηρεάζονται αυτά απο τον καιρό, την υγρασία (οι πολλαπλασιαστές) ή τη συστολή/διαστολή (το πλατώ)? Ή μπορεί να είναι κάτι άλλο στο σαζμάν..?
sokram
Member C Class
Member C Class
 
Δημοσιεύσεις: 3
Εγγραφή: Δευτ Απρ 24, 2017 12:15 pm

Re: λόξυγγας στο άφημα του συμπλέκτη με 1η ταχύτητα

Δημοσίευσηαπό pajoee » Τετ Οκτ 03, 2018 8:21 pm

Εχεις pm
Jazz 1.4 CVT Tempo, μοντέλο 2006.

Η ζωή δεν μετριέται από τον αριθμό των αναπνοών που παίρνουμε, αλλά από τις στιγμές που μας κόβουν την ανάσα.

keep dreaming until your dreams come true!
Άβαταρ μέλους
pajoee
Διαχειριστής
Διαχειριστής
 
Δημοσιεύσεις: 5736
Εγγραφή: Πέμ Ιαν 24, 2008 3:29 pm
Τοποθεσία: Κιάτο Κορινθίας

Re: λόξυγγας στο άφημα του συμπλέκτη με 1η ταχύτητα

Δημοσίευσηαπό purple » Πέμ Οκτ 04, 2018 11:07 am

Καλημέρα. Επειδή βλέπω πως ήδη έχεις ψάξει για τιμές χωρίς ακόμα να έχει βγει κάποια οριστική διάγνωση, αυτό που θέλω να σου πω εγώ είναι να μην βιαστείς και να μην το πας σε κάποιον μηχανικό που να αρχίσει να σου αλλάζει όλο το αμάξι κομμάτι κομμάτι λέγοντάς σου "μάλλον είναι αυτό, μάλλον είναι εκείνο". Μην βασιστείς σε μηχανικό ο οποίος βασίζεται αποκλειστικά στο διαγνωστικό μηχάνημα και αλλάζει ότι του δείξει το μηχάνημα. Το διαγνωστικό είναι ένα εργαλείο για να βοηθήσει τον μηχανικό, να τον κατευθύνει και όχι για να βγάζει το ίδιο τις διαγνώσεις.

Το Jazz πρώτης γενιάς είναι ένα μοντέλο με πλέον γνωστή ευπάθεια στους πίσω πολλαπλασιαστές. Οφείλεται στον σχεδιασμό του κινητήρα, που για να μην θιχτεί κανένας θα πω πως δεν ήταν και ο καλύτερος που θα μπορούσε να σκεφτεί η Honda. Οι τέσσερις πίσω πολλαπλασιαστές είναι τοποθετημένοι πολύ κοντά στην εξαγωγή και κάποια στιγμή είναι ιδιαίτερα πιθανό να βγάλουν πρόβλημα. Δεν βγάζουν όμως όλων τα Jazz αυτό το πρόβλημα. Αυτά τα γράφω εισαγωγικά. Ούτε μηχανικός είμαι, ούτε μεγάλος γνώστης, ούτε πιστεύω πως βγαίνουν διαγνώσεις εξ αποστάσεως.

Αυτά που έχω να πω επί του θέματος είναι: Όσους έχω δει να αναφέρουν πρόβλημα το οποίο λύθηκε με αλλαγή πολλαπλασιαστών, όλοι ανάφεραν τα συμπτώματα ως λόξυγγα. Μπορεί το δικό μου (μοντέλο 2006), που έβγαλε πρόβλημα με τους πολλαπλασιαστές 4 φορές ως τώρα να είναι αυτόματο, αλλά και στο δικό μου ο λόξυγγας εμφανιζόταν ακόμα και σε πολύ χαμηλές στροφές κατά την εκκίνηση από στάση. Το πρόβλημα όπως λες και εσύ ενώ με ταλαιπωρούσε συχνά, υπήρχαν και μέρες που δεν έκανε κιχ. Επίσης όπως παρατήρησες και εσύ, στις κρύες μέρες ή μέρες με βροχή ή με πολύ υγρασία γινόταν αρκετά χειρότερο. Επομένως μην σου κάνει εντύπωση που άλλοτε το πρόβλημα εμφανίζεται, άλλοτε είναι έντονο και άλλες φορές δεν παρουσιάζει καθόλου συμπτώματα. Έτσι ακριβώς έκανε το δικό μου κάθε φορά που έφτανε στην αρχή του τέλους κάποιου/ων πολλαπλασιαστών.

Αυτό που προτείνω είναι να μην βγάλεις από την εξίσωση την πιθανότητα να είναι πολλαπλασιαστές. Βρες άλλα μέλη τα οποία μένουν κοντά σε εσένα τα οποία είχαν πρόβλημα με πολλαπλασιαστές και μάθε αν στο συνεργείο που τα επιδιόρθωσαν γνωρίζουν για το πρόβλημα με τους πολλαπλασιαστές στα Jazz πρώτης γενιάς και αν ξέρουν τον τρόπο να διαγνώσουν το συγκεκριμένο πρόβλημα εύκολα. Για την επίλυση του συγκεκριμένου προβλήματος έμεινα ευχαριστημένος από το επίσημο συνεργείο στον Λαγκαδά Θεσσαλονίκης. Όταν πήγα ήμουν σχεδόν βέβαιος ότι το αυτοκίνητο είχε πρόβλημα με τους πολλαπλασιαστές αλλά μόνο τα συμπτώματα περιέγραψα. Ο μηχανικός αμέσως ψυλλιάστηκε τι πρόβλημα είχε και αφότου το κοίταξε και επιβεβαίωσε μου είπε πως του πηγαίνουν συχνά αυτοκίνητα με χαλασμένους πολλαπλασιαστές. Οι γνήσιοι είναι πανάκριβοι. Αν έχεις πρόβλημα με πολλαπλασιαστές σκέψου το ενδεχόμενο για aftermarket. Aftermarket έχω βάλει των 40 ευρώ γιατί αυτό μου πρότεινε ο μηχανικός ως πιο οικονομικό ακόμα και στο ενδεχόμενο να κρατήσουν λιγότερο από τους original. Και στην πράξη βγήκε σωστός. Και μην παραλείψεις να ελέγξεις την κατάσταση των μπουζί στα οποία ήταν κουμπωμένοι οι χαλασμένοι πολλαπλασιαστές. Αν...

Εύχομαι να βρεις εύκολα διάγνωση και να μην είναι τίποτα το σοβαρό και ακριβό.
purple
Member B Class
Member B Class
 
Δημοσιεύσεις: 52
Εγγραφή: Τετ Φεβ 08, 2012 12:31 pm


Επιστροφή στο Jazz και βλάβες

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης